سه راه برای حفظ انرژی در محیط کار

مارکتینگ

سه راه برای حفظ انرژی در محیط کار

به عنوان یک مربی شغلی، هیچ‌چیز مرا بیشتر از این خوشحال نمی‌کند که مراجع خودم را مشتاق یک شغل جدید ببینم. از آن طرف، خیلی ناراحت می‌شوم وقتی ببینم مراجع من، یک فرصت عالی را دور می‌اندازد، چون دیگر انرژی و انگیزه اولیه را ندارد. بدترین چیز در مورد این سناریوها، این است که تغییر دادن شغل لازم نیست، بلکه چند تغییر ساده در عادات ناسالم روزانه کفایت می‌کند.
فرض کنیم در ابتدای سال یک کار جدید را آغاز کرده‌اید. وقتی قرارداد را امضا می‌کردید، باانگیزه، هیجان‌زده و بیش از همه، پرانرژی بودید. هیچ‌چیز جلودار شما نبود. اما اکنون که سه ماه گذشته است، متوجه شده‌اید هیچ مقدار کافئینی برای روزهای طولانی شما کافی نیست.
کاملاً طبیعی است که هر از گاهی بعد از گذراندن یک روز پرمشغله، خیلی خسته شوید، اما اگر همیشه کسل و خسته هستید، قطعاً وقت آن فرارسیده است تا عادات روزانه خود را تغییر دهید. در ادامه روش‌هایی ارائه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای حفظ انرژی خود در طول روز کاری استفاده کنید.


• ورزش صبحگاهی داشته باشید. هرچند این‌طور به نظر می‌رسد که ورزش کردن در همان اول صبح، شما را بیشتر خسته می‌کند، اما این‌طور نیست. بر اساس مقاله‌ای از WebMD، محققان معتقدند مصرف انرژی از طریق ورزش منظم، انرژی شما را در درازمدت افزایش می‌دهد. با ورزش صبحگاهی، بدن و مغز شما سرشار از انرژی می‌شود، پس کار خود را با نشاط و انگیزه آغاز می‌کنید. ورزش کردن، عادات خواب شما را هم بهبود می‌دهد. بر اساس تحقیقات Sleep Foundation، ورزش باعث به خواب رفتن سریع‌تر و خواب بیشتر و بهتر بزرگسالانی می‌شود که به بی‌خوابی مبتلا هستند.


• وعده‌های غذایی خود را سبک‌تر و مغذی‌تر کنید. تغذیه‌ مناسب و ورزش منظم ارتباط نزدیکی با هم دارند. به جای خوردن همبرگر و سیب‌زمینی سرخ کرده، سالاد با دانه‌ کینوآ یا وعده‌ سبک دیگری با ارزش غذایی مشابه بخورید. بر اساس تحقیقات هاروارد، افرادی که ناهار سنگینی می‌خورند، بعدازظهر‌ها بیشتر کسل می‌شوند. دیر غذا خوردن هم به خاطر انرژی اضافه‌ای که برای هضم غذا لازم است، باعث بی‌خوابی شما می‌شود. Sleep.org بیان می‌کند یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارای فیبر بالا و افزودنی‌های قندی کمتر، به شما کمک می‌کند سریع‌تر به خواب بروید و هر شب، دو ساعت بیشتر بخوابید


• به خودتان فرصت تنفس و استراحت بدهید. گاهی اوقات آن‌قدر درگیر کار هستیم که ناگهان متوجه می‌شویم ساعت‌هاست پای کامپیوتر نشسته‌ایم و هیچ استراحتی نکرده‌ایم. این کار هم برای چشم مضر است و هم انرژی ما را در درازمدت کاهش می‌دهد. مطالعات زیادی نشان می‌دهند یک استراحت ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر ۹۰ دقیقه کار، انرژی و بهره‌وری شما را بهبود می‌دهد.
تغییر شغل به عنوان آخرین درمان برای بی‌انرژی بودن در محل کار محسوب می‌شود؛ اما من فقط زمانی این کار را پیشنهاد می‌کنم که شما کاملاً دچار فرسودگی شغلی شده باشید. اکثر مراجعانی که انرژی کمی دارند، دچار کاهش حس هدفمندی هم شده‌اند. باور کنید وقتی در شغل خود هدف و معنا داشته باشید، انرژی شما بی‌پایان می‌شود. با این حال، فعلاً نیازی به تغییرات ناگهانی در زندگی ندارید؛ پس روش‌های ذکرشده را یکی‌یکی اجرا کنید و نتیجه‌ آن را ببینید. امیدوارم بعضی از این نکات بتواند به شما کمک کند تا استقامت و قدرت قبلی خود را در روزهای کاری به دست آورید تا بتوانید باانگیزه، جنگنده و موفق باقی بمانید.

نویسنده: اشلی استال
این مقاله در ۱۹ مارچ در نشریه فوربز به چاپ رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *